במצב בו הטלפון לא נטען, נרצה להבחין בין שני מצבים:
- הטלפון נדלק ועובד מכוח המטען
- הטלפון לא מזהה טעינה כלל ועובד עד לגמר הסוללה
בעוד שהסימפטום של שני המצבים דומה (הסוללה לא נטענת – לא עולה באחוזים), לרוב מדובר בשני מקורות שונים לסימפטום.
במצב הראשון הדבר יכול להעיד לרוב על סוללה תקולה.
במצב השני אכן מדובר בסימפטום שלרוב יעיד על תקלה בהזנת המתח.
במעבדה אנו נבדוק את הטלפון מהקל לכבד כפי שתואר לעיל (מטען->שקע->מעגל טעינה), ובהתאם לזה נוכל לתת לך את האבחנה יחד עם עלות וזמני הביצוע של התיקון.
התיקון מבוצע ע”י פירוק של הטלפון הנייד ובחינה של שקע הטעינה. בבדיקה תיבחן ההולכה של המתח מהמגעים החיצוניים, להלחמות שלו על לוח האם. חיבור השקע מורכב לרוב ממספר הלחמות ללוח, ובטלפונים עם טעינה מהירה (כל הטלפונים מהשנים האחרונות) ישנו אלמנט של תקשורת בין המטען לבין הטלפון. תקשורת זו נועדה לזיהוי הדדי וביצוע טעינה במהירות מקסימלית.
לשמירה מיטבית על המטען ועל שקע הטעינה אנו ממליצים ראשית לנתק את המטען מהטלפון בעת ניודו, ושנית לשמור על הקצוות של המטען (5 ס”מ מהקצה שמתחבר למטען ומהקצה שמתחבר לטלפון) ישרים ללא גלגול או מתן זווית חדה בעת השימוש או האחסון של המטען.
אם הטלפון שלכם לא נטען כשורה, ניתן לקבוע תור לבדיקתו במעבדה. מומלץ להגיע יחד עם המטען על מנת שנוודא שהתקלה היא לא מהמטען שלכם. אנו נתחיל בבדיקה של לכלוך בשקע, ב-80% מהמקרים מדובר בניקיון אותו אנו נבצע במקום והמכשיר יחזור להיטען כשורה. שירות ניקיון זה הינו ללא תשלום.
ניתן לתקן אצלנו תקלות בטעינה של מרבית היצרנים המובילים, ביניהם אייפון, גלקסי, שיומי, וון פלוס, גוגל פיקסל ועוד.