במצב בו המחשב לא נטען, נרצה להבחין בין שני מצבים:
- המחשב נדלק ועובד מכוח המטען
- המחשב לא מזהה טעינה כלל ועובד עד לגמר הסוללה
בעוד שהסימפטום של שני המצבים דומה (הסוללה לא נטענת – לא עולה באחוזים), לרוב מדובר בשני מקורות שונים לסימפטום.
במצב הראשון הדבר יכול להעיד לרוב על סוללה תקולה.
במצב השני אכן מדובר בסימפטום שלרוב יעיד על תקלה בהזנת המתח.
במעבדה אנו נבדוק את המחשב מהקל לכבד כפי שתואר לעיל (מטען->שקע->מעגל טעינה), ובהתאם לזה נוכל לתת לך את האבחנה יחד עם עלות וזמני הביצוע של התיקון.
התיקון מבוצע ע”י פירוק של המחשב הנייד ובחינה של שקע הטעינה. בבדיקה תיבחן ההולכה של המתח מהמגעים החיצוניים, להלחמות שלו על לוח האם. השקע מורכב לרוב ממספר גידים, ובחלק מהמחשבים גם מסיגנל של דאטא שבאמצעותו המחשב מזהה את הספק המטען ומאפשר טעינה בפועל.
במחשבי Dell לדוגמא, ישנם מצבים בהם השקע תקול, ולמרות שהמחשב מזהה שישנו חיבור מתח, המחשב לא יטעין את הסוללה ואף יפעל לאט (במעין Safe Mode). זה נובע מכיוון שהמחשב כן מזהה את המתח אך לא את ההספק של המטען ולכן הוא מאפשר פעולה מינימלית במחשב, קרי הדלקה ללא טעינה ובמהירות איטית.
לשמירה מיטבית על המטען ועל שקע הטעינה אנו ממליצים ראשית לנתק את המטען מהמחשב בעת ניודו, ושנית לשמור על הקצוות של המטען (5 ס”מ מהקצה שמתחבר למטען ומהקצה שמתחבר למחשב) ישרים ללא גלגול או מתן זווית חדה בעת השימוש או האחסון של המטען.
אם המחשב שלכם לא נטען כשורה, ניתן לקבוע תור לבדיקתו במעבדה. מומלץ להגיע יחד עם המטען על מנת שנוודא שהתקלה היא לא מהמטען שלכם (נוכל למדוד את יציאת המתח שלו).